Ako si vytvoriť pozitívny vzťah k behu?

 
Správna obuv:           Ešte pred tým, ako vaše kroky povedú do prírody, či telocvične by ste sa mali zastaviť v predajni so športovým sortimentom. Pokiaľ s behom iba začínate, nechajte si poradiť od odborníka – musíte totižto prihliadať na viacero faktorov, ktoré ovplyvnia výber pohodlných topánok (výška klenby, nášľap chodidla, váha bežca, typ terénu,…)
Interiér – exteriér:     Spýtajte sa sami seba, k čomu inklinujete. Dôležité je, aby prostredie a vonkajšie vplyvy vo vás vyvolávali pozitívnu emóciu a aby ste sa na beh každý deň tešili.

kecky

Kedy sa najesť:           Ranný beh – pokiaľ nevydržíte fungovať hladní, najedzte sa! Vo všeobecnosti sa odporúča 20 až 30 minút pred fyzickou aktivitou prijať rýchle cukry, t.j. ovocné šťavy, džúsy, smoothie či zjesť čerstvé ovocie.
                                    Beh popoludní – doprajte si hodinu pred behom zdravé tuky. Siahnite po semienkach alebo avokáde. Neskôr vás znova naštartuje cukor.
                                    Večerný beh– podobne ako pri predchádzajúcom prípade, avšak pri aktívnych večeroch je dôležité sledovať to, čo všetko vložíte do úst počas celého dňa. Nezabudnite však, že posledné hlavné jedlo by ste mali konzumovať minimálne dve hodiny pred štartom.

Začnite postupne:     Náš organizmus nie je prispôsobený na náhlu extrémnu záťaž, preto je dôležité venovať čas príprave. Pred samotným behom si potrebujeme svaly zahriať. Najlepšou taktikou je niekoľkominútové rozklusanie, strečing alebo výskoky. Venujte čas svojim nohám a natrénujte si techniku správneho nášľapu – aby ste minimalizovali zaťaženie bedrových kostí a kĺbov, je potrebné došľapovať na najširšiu časť chodidla a vyhýbať sa našľapovaniu na pätu. Pozor však na to, že prílišné došľapovanie na špičku nohy vás môže pomýliť a ľahko stratíte ťažisko.

fitnes

Správne dýchajte:      Jediná platná zásada – nadychujte sa nosom a vydychujte ústami. Dôležité je dýchať pravidelne, tempo si už nastavte sami. Trénovaním správneho dýchania sa kapacita vašich pľúc bude postupne zväčšovať.
 
Ako teda vydržať? Pripomeňte si pozitíva tohto športu na vašu fyzickú i psychickú kondíciu. Okrem toho, že beh prispieva k zníženiu hladiny „zlého“ cholesterolu v krvi a zároveň zlepšuje činnosť srdca, tiež vďaka endorfýnom napomáha navodiť pocit duševnej pohody a dobrej nálady.

Ako si vytvoriť pozitívny vzťah k behu?
4.2 (83.08%)13